Wat zijn de beste oefeningen om af te vallen?

front squat krachtig rotterdam

Je hebt de stap gezet om te gaan sporten. Vol goede moed wil je er tegen aan gaan, maar waar nu te beginnen? Kies je voor een personal trainer, ga je voor groepstrainingen of durf je het aan om zelf met oefeningen aan de slag te gaan. Over de laatste optie ga ik je in dit blog uitleggen, wat de de beste oefeningen zijn om af te vallen.

Wat niet veel mensen weten, is dat kracht training vele malen effectiever is om af te vallen, dan bijvoorbeeld een uur op de loopband of de cross trainer. Oefeningen om veel resultaat te boeken, zijn daarom gericht op spieropbouw met als gevolg sterkere en grotere spieren die meer energie verbruiken. Hierbij richten we ons op de spieren van het hele lichaam. Het werkt namelijk niet om enkel de benen en billen te trainen.

De top 4 fitness oefeningen

Onze benen en billen samen zijn de grootste spieren van ons lichaam. Oefeningen voor deze spieren zijn daarom super effectief om af te vallen.
De squat of in het Nederlands de kniebuiging, is een oefening waarbij je naast je been en bilspieren ook je buikspieren zeer intens moet aanspannen. Doe je de squat met gewicht, dan zal je merken dat de buikspieren, maar ook de onderrug spieren heel belangrijk zijn voor je balans en de uitvoering van de beweging. Zorg ervoor dat je de squat techniek goed onder de knie hebt, voordat je de squat met gewichten uitvoert. Dat wil zeggen met een rechte rug zakken, en vervolgens weer met rechte rug omhoog komen. De knieen wijzen gedurende de beweging naar voren.

De lunge is nog zo’n been en biloefening die enorme resultaten oplevert. Vanuit stilstand stap je met 1 been naar voren, om vervolgens naar beneden te zakken. Belangrijk hierbij is, om het bovenlichaam recht te houden en een flinke stap naar voren te zetten. Met de lunge train je voornamelijk de hamstrings en de bilspieren.

Nog zo’n power oefening is de dead lift. Deze lijkt een beetje op de squat maar is vooral ook gericht op het trainen van de onderrug. Deze oefening wordt uitgevoerd met een olympische stang met schijven, maar kan ook met dumbells of ketlle bells worden uitgevoerd. Met de voeten op heupbreedte zak je naar beneden om met gestrekte armen de stang vast te pakken. Vervolgens kom je met de stang in de handen en rechte rug overeind. Naast de onderrug en de buikspieren train je met de deadlift de volledige been en bilspieren. Ook de trapezius, schouders en onderarmspieren worden tijdens de deadlift volop aan het werk gezet. Voor de beginner is aan te raden om deze oefening zonder gewichten uit te voeren. Pas nadat de techniek goed is beheerst kan er met gewichten worden getraind.

De laatste oefening in dit blog richt zich enkel op het bovenlichaam. Opdrukken is een oefening waar vrouwen in eerste instantie niet meteen aan denken, om tijdens een training uit te voeren. Het is echter een geweldige oefening om de borstspieren, schouderspieren, maar ook de triceps maximaal in te spannen, en zeker niet alleen bedoeld voor mannen.

zijn om af te vallen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

lees verder

kom meer te weten

cardio disco boksen

Cardio disco boksen

De nieuwe fitness trend uit Amerika, disco cardio boksen https://tv.doyourumble.com/pages/home, heeft zijn weg gevonden en is nu in Rotterdam te ervaren. Boksen en cardio boksen

Bij Krachtig Rotterdam is de begeleiding gericht om jou je doelstellingen te laten behalen. 
We doen dit stap voor stap op een leuke manier. Word onderdeel van de Krachtig community! Waar wacht je nog op? Zet vandaag de eerste stap.

We zijn er om je te helpen

contact ons

© 2019 All Rights Reserved